torsdag 3 oktober 2013

Nu är trädgården redo för hösten och vintern

Vitlök och tulpanlökar

Jag har planterat vitlök direkt i jorden och i krukor som jag har bäddat in.

Härliga september och lika varma oktober



























Höst kål och svart flis som ger lite värme och har en så fin effekt. Det håller borta kattskit och andra odjur.




Nu i slutet av september har vi haft underbara soliga dagar.

I min kamp emot ovälkomna djur så har jag i år testa olika saker.
Kaffesump, ättika, parfym ,äggskal och nu ett nytt tips med två- tre stora vitlöks klyftor i en petflaska fyll med vatten, ställ den i solljus en till två dagar, till att vattnet har blivit grumligt. Då tar jag och skvätter den lite här och var i trädgården, den skall tydligen funka utmärkt på rådjur säger min kloka granne Pia. Jag har testat den på grannens bajsande katter och det  ser som om det funkar.
Trädgården doftar som en pizzeria men det är det värt.











































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar