måndag 24 juni 2013

Nu har vi stylat lite mera på verandan och uterummet

Äntligen så börjar det ta form


 Framsidan har tagit form med en blandning av perenner grönsaker och sommarblommor. Rädisorna kom snabbt och blev mer bruna och smakade som rättikor.Pilträden som är så fint flätat trivs riktigt fint. 
 Rädisorna är bort nu och jag har planterat vita sommarblommor
 Uterummet på baksidan är "Nästan klart" Jag har målat och spackat .. rollat och penslat väggar och tak.. OJOJO.. vilken träning för hela kroppen. Här är golvet lagt det var Görans insats, och innan vi får matbordet i Juli så placerade jag ett runt litet antikt bord plats för oss att skåla in midsommaren.
 På Hemtex hittade jag små burkar på ståltråd och arrangerade en liten gardin med levande blommor
 Varje år så får jag för mig att göra en midsommar krans, katastrof, men den passade bra här runt gräslöken.
 Var med min granne Pia på Ösmos plantshop där vi tog en solig lunch och shoppade loss, här ser vi en med vackra blå klockor, mitt problem är att jag inte kommer ihåg vad växterna heter.
Det här Olivträdet har verkligen återhämtat sig, nu när jag planterade om det i en stor bra terrakotta kruka ser den ännu gladare ut. Annars tillhör den en av de plantor som var så dålig kvalitet på från Ikea. Denna är den enda av 6 växter vi köpte som klarat sig.

Nu väntar jag på att alla mina nya rosor på att slå ut, både buskrosor och klätterrosor.New Dawn och John Cabot är de jag minns namnen på.
Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar