måndag 15 april 2013

Grönsaker och kryddor på framsidan.

Gamla fina trälådor till mina odlingar.

Jag trodde att det skulle vara enkelt att få tag i lådor i denna stilen, men så är det inte. Kanske kan det vara för att inte många frågar efter dem ännu. 



De jag hittade på Blomsterlandets monter på


Trädgårdsmässan de kostade 699 kronor ett pris jag inte skulle betala för en sådan låda.
Det finns flera olika snygga. Min vision är att använda dessa placera våra kryddor och grönsaksodlingar.

Som vanligt så kommer jag att se massor av de här nästa år, när jag redan funnit mina.
Då har säkert intresset spridit sig.




De här Lemonad lådorna är perfekta att placera små krukor med fin fina färska kryddor. De här vet jag inte var jag kan finna ännu.



Regnet kom äntligen till Nynäshamn igår.

Nästan all snö försvann hurra!! Här är platsen som skall förvandlas till en fin köksträdgård med kryddor och grönsaker, och det blir de vanliga. Tomater, sockerärter, dill, Romansalad, gräslök.. medflera. 





Förra året då hade vi det så här mysigt, det blir spännande att se hur det blir i år. Snart blommar vårat körsbärsträd, vi planterade det i mars förra året och det kom ett bär redan i juni förra året. Det här året är det mycket försenat och vi får säkert sommar direkt med en explosion i trädgården med växter. Vi skall skaffa Bambu växter som vi skall plantera som avskärmning till våra grannar , de som har en massa skräp på sin trädgård och katter som bajsar hos oss. 
Nu har jag börjat med förkultivering av fantastiska växter som kommer att lyfta trädgården till nya höjder.
Mycket jobb, men oj så hälsosamt för kroppen och knoppen.
Här på mässan var det en enorm kryddhylla kanske ingenting att sträva efter , men tanken att ha egna grönsaker med bästa smak måste väl vara det bästa för smaken och plånboken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar