tisdag 21 maj 2013

Verandan och trädgården

Pallar blir målade

Framsidan och trädgården har fått all min uppmärksamhet men nu är det också fokus på vår veranda.                                     

 Har målat pallarna och stolar med lite andra detaljer vita, för att få fram en nyare mer klassiska stilen. Med hjälp av lite udda saker här och där skapar jag ett lite personligare rum.
Tyvärr blir inte denna helgen som kommer lika solig, men då den kommer tillbaka då skall jag frossa i mera grönt och kuddar och plädar, vi har lite solcellslyktor och ljus som kan ge fin effekt.




 Lite tankar fram och tillbaka med lite fluff fluff och grönt kan det här bli en skön solveranda med lite mindre insyn från grannarna än innan. Pallarna kan jag vända och vrida alla möjliga och omöjliga vis. Vilket passar mig bra.






Den här spaljén med vita rosor är en av många bilder som kan ge mig inspiration och idéer. Rosorna är på gång. planterade och med tålamod väntar jag.

Samtidigt i Trädgården så blommar vårat körsbärsträd, kommer att att komma massor av söta stora körsbär.. vi kanske kär likör av det. 

Bilden till vänster är ännu en som har givit en tanke till uterummet, som är på väg att bli en oas till matplats  vi har vikdörrar och fönster som kan öppna upp såpass att gränserna mellan ute och inne tas bort, förutom att vi slipper oroa oss för väderleken, den får leka som den vill.
Just nu så ser uterummet ut som en byggplats, jag skall slipa och greja och vi skall sätta upp gipsplattor som skall målas. golvet skall läggas.. sedan är vi klara. kanske blir det kräftor när vi är klara.
Göran plockade isär ett slitet utebord och bordskivan ser ut som de på bilden. Göran har lite olika hattar och en äkta Panama hatt.Då blir det en del som kommer att se ut så här.

När man har sommar minnen från västkusten då är detta nog den finaste semesterönskan jag kan ha.

Här i Nynäshamn finns också bryggan och en annan fisk vattnet är inte lika salt, men jag har det nästan utan för dörren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar