tisdag 16 april 2013

Bambuväxter istället för staket

Bambuväxter är snabbväxande

Som avskärmning och hindrande av insyn, plus att vi skall slippa se allt skräp som våra grannar stoltserar med.Ja, då är bambu ett mycket bra alternativ. 

Den här bilden av Bambu kan vara Bergsbambu skall kunna bli över 2 meter och ger en skön känsla av djungel när ljuset sipprar igenom




Jag hoppas att de har bambu på Ösmo plantshop. Vi köpte enar och en stylad Tuja där förra året och de har hållit sig riktigt fint genom vintern. Kolla http://osmoplantshop.se/tradgarden.htm
Det känns som om de har lagt lite mer kärlek till sina växter och det är viktigt. Det kan bli något jag gör på Fredag.
Då blir det att plantera dem precis nedanför trallen på framsidan bakom tujan.

Vi hittade en plantshop på nätet  som har många sorter av Bambu. 
Mycket var slutsålt redan..hoppsan. De hade ett mycket bra pris det återstår att se hur bra kvalitet de har.
platsen är http://www.egnersvaxter.se/ de finns i Karlskrona. Göran hittade denna sidan.

Omplantering , mer jord behövs. Jag hinner ju inte göra allt idag även om jag vill.

Denna bilden visar en härlig tid som snart kommer här kommer jag jobba idag.




I dag skiner solen och det blir tid att rensa löv och andra vissna växter.
plantera lökar i krukor och så lite kryddor.




Jag planterade till de här frigolitkrukorna som skall hålla rötterna varma över vintern.
Spännande att se hur Klematisen återhämtar sig. Murgrönan står sig fint.







Den här boken om gräs och bambu kanske kan vara någon jag behöver läsa.
Såklart så verkar denna växt vara populär , liksom trälådorna jag söker.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar