tisdag 30 april 2013

Längtan till värmen!

Valborg 2013
Nu närmar sig värmen och jag känner imorgon kanske!!??

Nu är tiden att försöka att ha tålamod, jag har mina inre bilder av hur oasen skall komma fram, det är Rosor,och örter, nu har jag planterat Bambu.

Det återstår att se hur snabbt de växer fram och ger oss en fin inramning, som dessutom tar bort den hemska synen på skräpet hos grannen.
Här i Nynäshamn har jag funnit än liten trädgårds butik som endast finns under vår och sommar " Min Trädgård" på Mörbyvägen. Ganska nära Svandammsparken, och där skall det vara en växtmarknad den 8 juni. Men jag tycker ändå att det är ett litet utbud här i Nynäs med tanke på hur stort trädgårdsintresset är.



Jag hittade denna Spaljé och pergola, kanske kan vara något att sätta upp i vår entré någon gång framöver.

Spaljé som kan bli ett nytt inslag i våran trädgård, den ser mer stabil ut en den vi har.





Den hittade jag på Bauhaus  och det är ju okej om den kommer levererad. Skulle helst vilja haft den i vit.
Ja, tankarna finns i trädgården hela tiden. I förra veckans avsnitt av Trädgårdsonsdag visade de hur smart man kan måla sina vanliga terrakotta krukor med svart färg, som man kan skriva med krita på, och en sådan har jag. Hoppas att det är värme ute imorgon så kan jag vara kreativ och styla krukor och lådor. Ikvälll blir det inte någon brasa eller grillning. Jag och Göran har Måndag och Tisdag som faste dagar, vatten , soppa, och Iste.
Kyligt och blåsigt där ute, värmen kommer till helgen då får det bli valborg.
Förr i tiden skulle det vara vita kläder på oavsett väder denna dagen, och i Göteborg är det inte brasor utan Chalmers Cortége genom stan. Brasan är till Påsk.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar